• Hoofdvestiging Talenta: Kastanjelaan 10,2982 CM Ridderkerk
  • tel:0180-44 26 43
  • e-mail:info@talentawerkt.nl

''Iemand die wil werken, verdient een kans.''

Maarten van Rietschoten van GKB Groep uit Barendrecht: “Hoewel we geen specifieke vacature hadden, hebben we toch een Wajonger aan de slag laten gaan. In de hoop dat andere ondernemers dat ook doen.” Lees verder

“Anderen een kans geven, dat is ook ondernemen”

Henk Booiman, van Booiman Tuinen uit Beilen: “Ik vind het geweldig dat ik iemand als ondernemer een volwaardige plek in de maatschappij kan geven.” Lees verder

“Personeelstekort oplossen en MVO in één”

Nico de Pijper van woonzorgorganisatie Zorgwaard: “Op deze manier geven we zes Wajongers nieuw perspectief én we hebben een prachtig antwoord op ons personeelsvraagstuk.” Lees verder

“Wij hebben werkplekken gemáákt”

Het mes snijdt aan twee kanten, vindt Gerrit de Groot, van Autobedrijf De Groot. “Die mannen hebben nieuw perspectief en nieuwe kansen, wij hebben er twee loyale werknemers bij.” Lees verder

“Talenta zet mensen in hun kracht. Dat werkt.”

Hetty Roozendaal, P&O-adviseur 's Heerenloo, besteedt re-integratie Tweede Spoor uit aan Talenta. "Die medewerkers hebben weer nieuw perspectief. Op een plek waar ze in hun kracht zijn. Daar gaat het om." Lees verder

Gemeente Veenendaal

De gemeente Veenendaal vroeg ons een klant vanuit de WWB te bemiddelen naar werk. De klant, een allochtone vrouw van midden dertig, had nog nooit betaalde arbeid verricht. Door haar thuissituatie (gescheiden, twee kinderen) was de stap naar arbeid nog groter voor haar. Bovendien spreekt zij gebrekkig Nederlands.

We hebben direct ingezet op het opdoen van arbeidservaring, het wennen aan een arbeidsritme en het omgaan met de bijbehorende discipline. Op ons arbeidtrainingscentrum in Rhenen (een imkerij) is zij aan de slag gegaan.
Aanvankelijk had de klant weinig motivatie en zag zij veel praktische blokkades, waaronder haar kapotte fiets. Onze jobcoach ging met de klant naar de fietsenmaker om de fiets te laten repareren en bracht haar bij haar werk. Dat gaf haar meer vertrouwen bij de start. Een prachtig voorbeeld van onze praktische en doortastende insteek. 
Na vijftien jaar Bijstand is deze dame aan het werk. Dankzij onze begeleiding, de inzet van de werkgever en de nauwe contacten met de gemeente heeft zij nieuw perspectief. De stap naar reguliere arbeid is in zicht.


 

Gemeente Scherpenzeel

De gemeente Scherpenzeel meldde bij ons een Nederlandse man van 56 jaar aan. Na vier jaar Bijstand was deze man nog niet aan het werk. Met zijn autochtone achtergrond en jaren ervaring in coördinerende en leidinggevende functies had hij op het eerste oog een prima profiel voor de arbeidsmarkt. Toch ervoer de klantmanager van de gemeente deze klant als problematisch bij het bemiddelen naar werk.

Onze jobcoach ging onmiddellijk aan de slag. Hij benaderde een landelijke organisatie voor ontwikkelingshulp, die een vrijwillige coördinator voor het vrijwilligerswerk zocht. Hij wist de organisatie te overtuigen van het belang van een betaalde medewerker met een passend profiel, in plaats van een vrijwilliger. Dat resulteerde er uiteindelijk in dat de klant aan de slag kon. Eerst een aantal weken met behoud van uitkering, zodat de werkgever goed kon beoordelen of de klant in zijn organisatie past.
Inmiddels is de klant als betaalde kracht aan de slag, tot grote tevredenheid van zijn werkgever. De klant heeft een prachtige baan die past bij zijn competenties, waardoor de kans op uitval minimaal is.
De gemeente Scherpenzeel heeft in korte tijd via Talenta weer één van haar klanten nieuw perspectief kunnen geven en tegelijk een forse besparing gerealiseerd.

 

Content